گراب و چنگک

چنگک های ضایعات الکتروهیدرولیک ( چنگک ضایعات جرثقیل سقفی ) در زمینه بارگیری کامیون ، شارژ کوره ، شارژ پرس ضایعات ، شارژ شریدر و … در داخل سالن و با استفاده از جرثقیل سقفی مورد استفاده قرار می گیرد ، چنگ های الکتروهیدرولیک دارای یونیت هیدرولیک هستند و در دو انواع مختلف چهار ناخن و پنج ناخن مورد استفاده قرار می گیرند ، این چنگ ها در صنایع سیمان ، صنایع ذوب فولاد ، صنایع بازیافت و … مورد استفاده قار می گیرند

گراب ها که برای تسهیل در برداشتن بارهای سنگین استفاده می شود و انواع مختلفی دارند و همانطور که از نام آن مشخص است ، امکان بلند شدن بارها را فراهم می کند. این فرآیند بلند کردن امکان پذیر است بالابر ها نیز همین طور است زیرا بالابر ها دارای سیستم قرقره ای هستند که حرکت را تسهیل می کند. در بالابر اهرم دستی ، بلند کردن نیز به صورت دستی انجام می شود ، با این حال ، این نوع به جای اینکه با فشار دادن زنجیرها به پایین بلند شود ، دارای یک اهرم در سیستم ضامن دار است که با کشیده شدن ، امکان بلند شدن بار، فراهم می شود. از جمله مزایای ارائه شده توسط بالابر دستی می توان برخی موارد را برجسته کرد  مانند: استفاده از ان ها آسان است،  به نگهداری کمی نیاز دارد،  قابل تنظیم در هر نقطه است. حمل و نقل آسان دارد و..

اهمیت استفاده از چنین تجهیزاتی در صنعت ویژه است.  این ماشین آلات سال ها با یک هدف توسعه فنی را سپری کرده اند ، یعنی اطمینان از اینکه انسان فضای کوچک جهان را می سازد ، حرکت می دهد و تغییر شکل می دهداین ماشین آلات برای پیشرفت صنعت، سرعت ، چابکی و ایمنی ضروری هستند.