جرثقیل نیم دروازه‌ای Semi Gantry Crane

این نوع جرثقیل نیز همانند جرثقیل سقفی و دروازه ای به دو نوع تک پل و دو پل تقسیم بندی می شوند. برای ظرفیت های کم و دهانه های پایین از جرثقیل نیم دروازه ای تک پل و برای ظرفیت های زیاد و دهانه های بالا از جرثقیل نیم دروازه ای دو پل استفاده می شود . معمولا برای ظرفیت های زیر 10 تن و دهانه های زیر 15 متر از نوع تک پل و برای موارد بالاتر از نوع دو پل استفاده می شود . البته ناگفته نماند که این تقسیم بندی یک امر حتمی نمی باشد و برای هر دهانه و هر ظرفیتی می توان از جرثقیل نیم دروازه ای تک پل و یا دو پل استفاده نمود که این امر می بایست با طراحی دقیق انجام گیرد.

در زمانی که فضای خالی در مجاورت سالن صنعتی موجود باشد و نیاز به تحت پوشش قرارداد آن برای تولید و یا انبار بابار باشد ، بهترین گزینه استفاده از جرثقیل نیم دروازه ای می باشد. همچنین برای زمانی که دهانه سالن بزرگ باشد جرثقیل نیم دروازه ای می تواند زیر جرثقیل سقفی در دهانه های کوچکتر مورد استفاده قرار گیرد. تا راندمان تولید بالاتر برود.

این نوع جرثقیل ها با سازه تک پل و با دو پل  با قابلیت نصب کنسول از یک طرف و بالابرهای برقی سیم بکسلی و زنجیری و بالابرهای بادی جهت نصب در داخل سالن و بیرون سالن ها به موازات خط طولی سوله طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد. یک ریل طولی این جرثقیل بر روی تیر حمال متصل به ستون سوله و ریل دیگر بر روی کف فونداسیون  قرار می گیرد

یک جرثقیل نیم دروازه ای  از قسمتهای زیر تشکیل شده است

۱- بالابر برقی زنجیری یا بکسلی جهت بلند کردن بار

۲- ترولی و یا کالسکه جهت حرکت چپ و  راست بالابر در عرض

۳- پل و یا پل های جرثقیل نیم دروازه ای

۴- دو عدد پایه

۵- خطوط برق رسان طولی و تابلوهای برق و المانهای مربوطه

۶- چرخ ها و راهبر ها به انضمام موتور و گیربکس حرکت طولی جرثقیل

از موارد کاربری این نوع جرثقیل می توان به صنایع سبک ، بارانداز ، سنگ بری ، انبار آهن آلات و صنایع چوب و فولاد اشاره نمود.

به دلیل اختلاف ارتفاع موجود در دو طرف جرثقیل های نیم دروازه ای  روند ساخت  بسیار مهم می باشد و این امر با بکارگیری روش ابدایی توسط این شرکت با دقت بسیار بالابی انجام می شود . چنانچه این امر به درستی انجام نگیرد خوردگی ریل و چرخ بسیار سریع اتفاق می افتد و شما متحمل هزینه های تعمیر و نگهداری بالایی خواهید شد.

در جرثقیل نیم دروازه ای همانند دیگر جرثقیل ها  وظیفه هماهنگی و فرمان پذیری کلیه اجزای جرثقیل به واسطه تابلو برق و المانهای طراحی شده در آن  با فشاردادن دکمه ریموت کنترل روی زمین انجام می گردد و خط برق رسان آن از نوع شینه و جاروبک از سمت تیرهای حمال تغذیه میشود و بعضا توسط کابل جمع کن فنری یا کابل جمع کن موتور دار و خط برق بکسلی با قرقره و کابل طراحی و نصب میشود.

جرثقیل های نیم دروازه ای تولیدی شرکت مهندسی آران باخ بر استانداردهای روز جهان و نرم افزارهای معتبر مدل شده و پس از محاسبات دقیق  و تحلیل نرم افزاری با استفاده از بهترین متریال در این شرکت ساخته می شوند

کلیه مراحل طراحی تا ساخت جرثقیل نیم دروازه ای در کارخانه شرکت مهندسی آران باخ انجام می شود.

برای زمانی که نیاز به تجهیز یک کارگاه یا کارخانه صنعتی با یک محوطه انبار مجاور سوله باشد ، بهترین گزینه جرثقیل نیم دروازه ای می باشد. ولی از یاد نبرید که انتخاب صحیح و درست برای این امر بسیار حائز اهمیت می باشد. مهندسین این شرکت جهت بهترین انتخاب شما همیشه در دسترس شما هستند .

راه های ارتباطی با مشاورین ما آدرس ایمیل sales@aranbakh.com شماره تماس 88341349  و شبکه های مجازی اینستاگرام ، و واتساپ می باشد.