بالابر زنجیری دستی Hand Chain Hoist

از بالابرهای زنجیری دستی در کارگاه های کوچک و سرویس کاری های کوچک استفاده می شود . همچنین در مواقعه ای که محیط کاری برای سیستم برقی مناسب نباشد مثلاً برای محیط های گازی (البته این نوع بالابرها جای بالابرهای ضد انفجار را نمی دهند ) استفاده می گردند.

این نوع بالابرها دارای دو نوع دو کاره و چهارکاره می باشند . در نوع چهارکاره هم می توان ترولی با فلکه زنجیری برای حرکت دستی عرضی داشت و هم بدون فلکه ، که در این صورت حرکت عرضی با

ساختار بالابرهای زنجیری دستی بسیار مشابه بالابری زنجیری برقی می باشد . ولی بسیار ساده تر ساخته می شوند .

بالابرهای زنجیری بصورت کامپکت تهیه می شوند . هر شرکت سازنده بالابر ، بسته به سیاست های کاری خود مبادرت به طراحی و ساخت یک رنج ثابت از ظرفیت ، ارتفاع می نماید که کاتالوگ این دسته برای هر شرکت سازنده بالابر موجود می باشد. معمولاً برای ظرفیت 1 تا 10 تن این طراحی بسته به توان تولیدی شرکت بالابر ساز وجود دارد . مزیت استفاده از بالابرهای کامپکت وجود قطعات یدکی ساخته شده توسط شرکت سازنده بالابر می باشد.

تقسیم بندی بعدی مربوط به سیم بکسلی ، زنجیری، بادی ، دستی و هیدرولیکی بودن بالابر مربوط می شود که ما در اینجا به نوع زنجیری دستی آن می پردازیم .

کمترین استفاده از بالابر مربوط به بالابرهای زنجیری دستی می باشد.  این نوع بالابرها تقریباً در تمام صنایع سبک مورد استفاده قرار می گیرد.

از مهمترین ویژگیهای بالابرهای زنجیری دستی سایز کوچک و وزن مرده پایین و قیمت پایین می باشد و برای طرحهایی که این سه مورد مهم باشند از بالابرهای زنجیری دستی استفاده می شود .

شرکت مهندسی آران باخ بنا به درخواست مشتریان عزیز از انواع بالابرهای موجود بازار در جرثقیل های ساخت خود استفاده می نماید . از مهترین برندهای بالابرها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بالابر دیتال Vital  و بالابرهای زنجیری چینی با برندهای مختلف